درباره وبلاگ:

آرشیو:

طبقه بندی:

آخرین پستها :

پیوندها:

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

بی عنوان

نوشته شده توسط:قراخانلو
چهارشنبه 11 دی 1387-11:21 ب.ظ

سلام به دوستان

امیدوارم كه تا حالا از فرجه ها خسته نشده باشین و از این روزای باقیمانده استفاده ی خوبی كنین. و برای رفع خستگی هم ایم مطلب رو بخونین:

به گفته گری بكر*(Gary Becker) اقتصاددان شهیر ایالات متحده یكی از تناقضات چالش بر انگیز چند دهه گذشته نوجوانان آمریكایی عملكرد ضعیف آنها در زمینه ریاضیات و علوم بوده است به نحوی كه عملكرد آنها پایین تر از متوسط امتیازات در آزمونهای بین المللی ریاضیات و علوم می باشد. نوجوانان آمریكایی در زمینه قرائت هم توانمند نشان نداده اند و این در حالی است كه اقتصاد ایالات متحده به لحاظ بهره وری بالاتر از سایر كشورهای رقیب می باشد. البته بهره وری یك اقتصاد تنها به آموزش بستگی نداشته بلكه به عوامل دیگری چون حجم سرمایه فیزیكی، نهادها، قوانین و سایر متغیرها نیز بستگی دارد. در زمینه سرمایه انسانی ایالات متحده بهتر از آنی است كه در رتبه بندی آزمونهای بین المللی آورده شده است و نتیجه این آزمونها تناقض آمیز می نماید.

اغلب ارجاعات مربوط به نتایج آزمونهای سال 2003 از نوجوانان 15 ساله در زمینه ریاضیات ، علوم و قرائت می باشد. ایالات متحده در زمینه ریاضیات رتبه بیست و پنجم، در زمینه علوم رتبه بیست ام و در زمینه قرائت بالاتر از حد متوسط در بین 40 كشور مشمول آزمون بوده است. به نظر بكر این نتایج به طور صحیحی انعكاس این جریان است كه مدارس ابتدایی و دبیرستان در ایالات متحده در زمینه ریاضیات و علوم نسبت به مدارس فنلاند، ‍ژاپن و هنگ كنگ و دیگر كشورهای رقیب دارای رتبه بالاتر در آزمونها، كمتر درگیرند. ولی باید توجه نمود كه ایجاد سرمایه انسانی با ارزش و كارآمد برای یك اقتصاد به عواملی بیش از آنچه كه در آزمونهای نوجوانان 15 ساله در زمینه های مختلف اندازه گیری شده است ، بستگی دارد.

فلسفه آموزش ایالات متحده بر بالا بردن توان دانش آموزان استوار است و سطوح بالاتر تحصیلی در سیستم آموزشی چالش برانگیزتر از سطوح پایینتر است. این بدان معناست كه حضور تعداد بیشتری از دانش آموزان در كالج نسبت به دوره دبیرستان قابل تصور است گرچه این دو سطح تحصیلی به لحاظ درجه دشواری اختلاف چشمگیری داشته باشند. از سوی دیگر در دوره های دبیرستان در كشورهایی كه حایز رتبه های بالا در آزمونها بوده اند تكالیف خانگی بسیاری به دانش آموزان داده می شود در حالی كه دوره های كالج به مراتب ساده تر است.


ادامه مطلب رو حتمن بخونین

تاریخ آخرین ویرایش:- -

انتخاب واحد

نوشته شده توسط:قراخانلو
شنبه 7 دی 1387-02:07 ب.ظ

سلام و خسته نباشید به دوستان بازم وقته انتخاب واحد شد و داستانهای همیشگی( سایت بالا نمی یاد و ....) البته الان یه مشكل دیگه ای هم هست این كه اگه هیچ مشكلی هم واسه انتخاب واحد پیش نیاد بازم نمی تونیم انتخاب واحد خوبی داشته باشیم چون اصلن واحدی نیست كه بر داریم 
برای همه ی دوستان آرزوی بهترین انتخاب واحد رو می كنم و تقویم آموزشی رو هم می  ذارم اینجا كه زیاد سایت دانشگاه شلوغ نشه
 
تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 88-1387
تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 88-1387

انتخاب واحد و حذف و اضاه اینترنتی نیمسال دوم 87-88 به تفکیک ورودی سالهای مختلف ، جهت کلیه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به شرح زیر می باشد :

 -انتخاب واحد کلیه ورودی های 84 و ماقبل : شنبه 87/10/7 لغایت یکشنبه 87/10/8 

-انتخاب واحد کلیه ورودی های 85 : دوشنبه 87/10/9 لغایت سه شنبه 87/10/10

-انتخاب واحد کلیه ورودی های 86 : چهارشنبه 87/10/11 لغایت پنجشنبه  87/10/12

-انتخاب واحد کلیه ورودی های 87، در شرف انتقال و میهمان : جمعه 87/10/13 لغایت شنبه 87/10/14

   کسانی که به هر عنوان از انتخاب واحد جا مانده باشند می توانند در روزهای یکشنبه 87/10/15 و دوشنبه 87/10/16 نسبت به انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

- حذف و اضافه کلیه ورودی های 84 و ماقبل : شنبه  87/11/19

- حذف و اضافه کلیه ورودی های 85 و 86 : یکشنبه  87/11/20

- حذف و اضافه کلیه ورودی های 87، در شرف انتقال و میهمان : دوشنبه 87/11/21



تاریخ آخرین ویرایش:شنبه 7 دی 1387 02:22 ب.ظ



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو